Logo

De visuele identiteit van een merk of product is zeer belangrijk. Het beslist de herkenbaarheid en de identificatie van het product. Zowel tijdens mijn schoolcarrière als privé heb ik zulke opdrachten uitgewerkt. In sommige gevallen bestond de opdracht enkel uit een logo (kleur- en fontbepaling) en soms uit een hele (re)branding.
Op de andere webpagina’s zal u voorbeelden vinden van de verdere uitwerking van onderstaande (re)brandings.

Pine

Op school kregen we de opdracht een fictieve ginfles met bijhorende campagne te ontwerpen. Hier kon een logo natuurlijk niet ontbreken. Ik opteerde voor een winterse gin die de aroma’s van dennenappels bevat.

TCare

TCare is een onderneming die ambachtelijke verzorgingsproducten verkoopt bestaande uit natuurlijke producten. De focus van de onderneming ligt op het ecologische.

Novus IT

Een lokale zelfstandige gespecialiseerd in IT had bij opstart een logo nodig voor zijn bedrijf. Het logo moest een klantvriendelijkheid, sociaal en zakelijk uiterlijk hebben. De vereiste was dat de letter N visueel duidelijk was.

Vré

Voor mijn bachelorproef heb ik een rebranding van vzw Dorpshuis Vrededaal gemaakt. Dit is een ontmoetingsplaats die lokale evenementen organiseert en aan zaalverhuur doet. Deze rebranding bevatte verschillende toepassingen: evenementenkalender, affiches, folders, magazine, T-shirts,…

Maison Magnifique

Dit logo werd gemaakt tijdens mijn stage bij Uncoded. Maison Magnifique is een webshop die feestboxen met decoratie en spelletjes op maat aanbiedt voor jong en oud.